søndag 3. august 2008

En sjelden oppdatering fra denne kanten her <33

Ohh man, nå er det seriøst over ett halvt år sida e sist har oppdatert her på Blogspot.com :/ og jeg vil tørre å påstå at det har skjedd ganske så mye på disse månedene siden forrige oppdatering :) siden sist har jeg både fått vite hvor ferden går til neste år, nemlig hit:


Hurdal Verk folkehøyskole er plassen jeg skal tilbringe det neste året, på linja Idrett Friluftsliv, ispedd noe ridning i tillegg, dette tror jeg skal bli et helt fantastisk år og jeg gleder meg vilt <333


i tillegg har jeg fått min generelle studiekompetanse, noe som vil si at jeg endelig er ferdig med tre sletne år på allmennfag og jeg har fått feira russetida :) og for at dere skal få slippe å lese ett meterlangt innlegg med maasse oppramsing av hva jeg har bedrevet min tid med i det siste (altså nå er det jo ikke slik at det er tvangslesing uansett da, du har en egen fri vilje og hviss du ønsker å stoppe her så skjønner jeg det), men har det seg slik at du fortsatt leser så setter e umåtelig stor pris på det og derfor skal du være så heldig at du heller får en aldri så lang oppsummering av mitt liv de siste månedene, i stikkords + bildeform til og med :)

Februar:

- Masse, masse skolearbeid :/
- Kufakveld hjemme hos oss <33
- Åpen skole
- NBfU region sørs årsmøte i badeparken i Langesund <33
- Kufa filmkveld
- Avslag på søknaden til Sagavoll :/
- Russekro - filmkveld <33
- VINTERFERIE!! <33
- Hos Ida i Oslo <33
- Til Badeland i Langesund med Karen, Maria, Kristine og Rachel <33
- Enda mer skolearbeid :/
- Kufa klimaspillaften
- Bad-taste-bursdag Miriam 19 år <33

Mars:

- Enda masse mer skole :/
- Russeklærne kom <33
- Positivt svar fra Hurdal fhs <333333
- Bøssebæring med russen til inntekt for kreftsaken :)
- Hyttetur til Vrådal med den gode gamle klanen <33
- Ansvar for elevstyrt aktivitet i gymmen <3
- Kufa til Badeland i Langesund <33
- Tur til Arendal tingrett med klassen :)
- PÅSKEFERIE!! <33
- Hos mormor og morfar på Smøla <33
- Feiring av farmors 80-årsdag på Øya <33
- Tilbake på skolebenken og siste innspurt på skolefronten :/

April:

- Enda litt mere skolearbeid :/
- Utkledningsuke med russen <33
- RUSSESLEPP!! <33
- Hyttetur til Vinje, meg + pappa <33
- Masse tentamener :/
. NBfUs landsmøte <33
- Var med som brukermedvirker på et kurs om individuell plan i Grimstad <33
- Kufa go-kart-kjøring i Grimstad <33
- Krussefestival i Kragerø <33
- Russeknuter og annet russesprell!! <33
- Besøk og omvisning på Hurdal Verk folkehøyskole <33

Mai:

- Blessing-tur til Ytterbøl <33
- 19 år :)
- Prøvemuntlig eksamen i engelsk :/
- Mer russemoro <33
- 17. mai <33
- Eksamen :/
- Julianes konfirmasjon <33

Juni:

- Tur til Kristiansand Dyreparken med NBfU region Sør, OsAk og BuskFold <33
- Start-Haugesund på Sør Arena <33
- Muntlig eksamen :/
- Avslutning med klasse 3AAA :)
- Ferdig med videregående!! <33
- Til Øya med pappa, tante Brita og Andreas :)
- Hjelpe farmor med flyttelass til Oslo <3
- St.Hans på Lille Danmark <33
- Vitnemålsutdeling <33
- Begynne såvidt med pakking til folkehøyskoleåret <33
- Masse fotball-EM-titting <33

Juli:

- Kjøpte meg digitalt kamera <33
- Skjærgårds Music & Mission på Risøya <33
- Hos Arvid og Inger Britt <33
- HURDAL - UNGUKE!! <33
- Hos farmor i Oslo <33
- Hos mormor og morfar på Smøla <33
- Shopping med Ida i Oslo <33
- Start-Sandefjord på Sør Arena <33
- Ulrikke 12 år <33
- Jobbing på Risør bokhandel <33
- Karen Kristine og Kajas 19-årsdager <33
- Grillings hos Håkon <33
- Frolandsbesøk hos Mona og Tommy <33

og nå er også trebåtfestivalen i full gang <33 Livet er rett og slett topp, og jeg nyter både sommerferie, sommervær og livet til det fulle <3333







Bildegalleri vinter, vår og sommer 2008 :)




NBfU region Sørs årsmøte avholdt på Quality Hotell Skjærgården i Langesund:

















Russekro – filmkveld:
14/2, fredag før vinterferien var det duket for en ny russekro med Risørrussen 2008 og temaet denne kvelden var film av alle mulige slag, et vidt og bredt tema med mange valgmuligheter, og kostymene var det ingenting å klage på!!

Her er vi samlet på Prommen:














Marthe og Mari alias Karius og Baktus :)











Jørn alias Sherlock Holmes :)













Meg, Camilla og Miriam - jeg var kledd ut som han blindingen i Raske Menn - SnabbGrabbar "blindegeneral Arne Spon", mens Miriam var han i reklamen for de som er lam fra livet og ned, akkurat det ses litt dårlig på bildet. Camilla var vel heller kledd ut som hovedrollen i filmen om sitt eget liv, he..he.. <33













Vinterferien 2008 - hos Ida i Oslo:

Deler av vinterferien 2008 tilbragte jeg hos min storesøster Ida i Oslo, jeg hjalp henne uti de sene nattetimer med skolearbeid og innleveringer og jeg lagde til og med spaghetti og kjøttdeig til henne når hun kom fra skolen, en av de ytterst få rettene jeg mestrer uten at det blir for mislykka, he..he.. <33




















Miriams 19-årsdag - badtasteparty:


Miriam fylte 19 den 21. februar og dette måtte feires med et skikkelig badtasteparty. Var vi ikke lekre alle som én?

Her har dere mitt antrekk for kvelden:

















Camilla, Lene og Henriette <33

















Henriettes antrekk for kvelden:




















Bursdagsbarnet Miriam og Lene:














Utprøvning av russetøy:



Så ankom endelig russetøyet og det blei full forhåndsprøvning av tøyet, nå begynner jeg virkelig å glede meg til russetida for alvor!!! <33


























På hyttetur til Vrådal:
En helg helt i starten av mars dro vi på hyttetur til Vrådal med et knippe deltagere fra disse familiene. Haugers, Løkenberg, Bergem Strand, Hidle og Solberg Værland. Her blei det i tillegg til skigåing, bakkekjøring, grilling og koselige måltider også mye sosial moro og ikke minst kortspilling. Her var det Pudding det gikk i <33






















Så var det endelig påskeferie, og starten av ferien tilbragte jeg hos mine besteforeldre på Smøla, tok nattbussen til Kristiansund og sa ingenting til dem om hvor i verden jeg befant meg. Overraskelsen var dermed stor da jeg ringte morfar fra huset til tante Gerd og onkel Johan (mammas tante og onkel egentlig, men alle vi ungene kaller dem for tante og onkel vi også :D) og fikk dem til å gjette hvor jeg var. Her ble det som vanlig avslapping og genial sløving på høyt nivå + en god del turer rundt Gamleveien som bildene under tilsier :)


På Smøla i påskeferien:




alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5229548690692730706" />



Etter at jeg hadde vært på Smøla dro jeg tilbake til Oslo og møtte Ida før vi sammen tok toget til Lillestrøm der vi møtte resten av family'n. Nå var det duket for stort 80-årskalas på Hemnesøya vår. Farmor fylte 80 år 1. påskedag som var den 23. mars og hele familien Hidle var for en gangs skyld samlet. Det blei som vanlig både sang, moro, latter, lek, barneskrik og skrål og masse god mat. Til tross for at det tok sin tid å komme seg over, isen hadde frosset på over natta og min tante Nora brukte hele formiddagen fra klokka ti til klokka to med å hakke seg vei over isen og lage til råk for oss andre, tusen millioner takk tante!! <33

Påskeferien 2008 - farmors 80-årsdagsfeiring på Øya:




























Så var det duket for Risørrussens utkledningsuke





Pysjamas:



















Hore og hallik <33



















Kjønnsskiftedag:





















Også endelig, fredag 11. april, ned til Randvik og på med russebuksa!! <33
Russeslepp <33














Rett etter russesleppet dro jeg og fattern på hyttetur. Hytta i Vinje er uten tvil en av den aller beste plassene på denne jord. Her fikk jeg noen avslappende deilige dager med masse skiturer til Fagerdalen, Møkkagravdalen og alle disse andre flotte navnene vi har på plassene rundt hytta :) Hyttekos med kvikklunsj, snop og annen god mat blei det også. Dette var et perfekt avbrekk før tentamenene og den ville russetida starta for alvor!! <33

Meg og pappa på hyttetur 11-14.april 2008:






























Torsdag 24. april var jeg med Bjørn Haugers på et kurs i Grimstad som omhandlet dette med individuell plan og som bruker av dette midlet hadde jeg sagt ja til å medvirke som brukerrepresentant for at folk som jobbet innenfor temaet selv skulle få bedre utbytte og få vite hva som fungerer/ikke fungerer i praksis :) Var utrulig spennende og interessant å være med på! <33

Kurs om individuell plan i Grimstad hvor jeg medvirket som brukerrepresentant:



















Ja, også startet russetida for alvor med alt det innebar av både russeknuter og annet sprell, her var jeg utkledd som emo for en dag, noe overdrevet emo vel og merke og det var seriøst så sinnsykt varmt og gå i helt sorte klær i steikende solskinn!! <33 Under følger en liten liste på de russeknutene jeg rakk å få tatt <33

EMO for en dag – russeknute:












1 - KNUTE
24 timer (86 400 sekunder) uten å sove

§4 - KJÆRLIGHET PÅ PINNE
Dele ut russekort til barn på sykehus i edru tilstand

§5 - LINJAL
Sitte under pulten en hel skoletime

§7 – LÆRERS AUTOGRAF
Banke på hos en lærer før skolen, og spørre om du kan få spise frokost der

§8 - ISPINNE
Bade ute før 1.mai

§38 – EYELINER
gå med emosminke enhel skoledag

§48 – RUSSELAPPEN
Beholde Russelappen gjennom hele russetiden

§59 - DUKKESKO
Ha gymtime med russedress

§102 – KNOTT-EMBALLASJE
En hel pakke med knott i munnen. ALT på en gang.

§113 – LEGOFIGUR
Spandere is på en hel barnehage-avdeling

§114 – LAKRISBÅT
Gå i pysjamas en hel skoledag

§126 – ISETIKETT
Spise en to liter is på en skoletime (Tips: flytende)

§155- BIT AV TEPPET
piknik på torvet

§157- TAUSTUMP
hoppe tau i stedet for å gå en hel skoledag















6. mai var den store dagen. Da hadde jeg vært myndig i ett år og dette måtte feires med russebuksa på og hageselskap med lasagne sammen med Torhild, Bjørn og Helene :) samme dag hadde russen også vært rundt og tulla på de forskjellige barneskolene i distriktet så det var sinnsykt artig det også. En flott markering av fylte 19 med andre ord :)

19 år:




















14. mai var pappas store dag, han rundet hele 45 år og dette måtte såklart feires :)


Pappas 45-årsdag:






















Også var endelig kvelden der. 16. mai og tid for å ta'n helt ut med alt det innebar av sprell og morro. Kvelden startet vi (jeg, rachel, helene og henriette) med å grille i hagen til marit, det var kos det, senere bar det ned til Randvik for full fres!! <33 Og nå var natta her, da planene om litt søvn var fraværende :(

Full russefeiring – 16. og 17. mai 2008:


Kvelden startet nede på Randvik etter vårt lille grillparty hos Marit.













Så var det duket for rebusløype nede i byen med alt mulig av sære poster. Jeg kan nevne ting som kleslenke over hele torget, shantysang uttafor banken, drikke en enhet oppe i et tre, bytte klær med en medruss uttafor videosenteret, balansere på ølkasser ved Holmen, diktdeklamering til Prommen og ikke minst bading i Indre havn!! <33

Her er meg og Miriam på Solsiden og ser på gjengen som skulle opp i treet for å drikke sin enhet :)





Og her var det balansering på ølkassene.
Fra v. Marthe, Tale, Tuva, Rachel, Ina og Mari :)



Etter at rebusløypa var over var det opp til hver enkelt hva de ville få ut av resten av natta. Plakatopphenging var satt til klokka fire og her sitter Stian, Vanessa, Rachel og meg og venter uttafor Prommen i tre-tida på natta :)















Etter at plakatene var hengt opp rundt om i Risør by var det tid for å vekke lærerne. Her er det Odd som får gjennomgå :)













Og her var det Jon-Olav :)











Etter at vi hadde vært og vekket Jon-Olav fant jeg ut at jeg var såpass kort hjemmefra at dusjen frista litt vel mye. Så jeg fikk tatt meg en god og varm dusj etter mitt bad i Indre Havn tidligere på kvelden før jeg bestilte en taxi ned til byen for å rekke syv-toget, og under syv-toget på kastellet begynte det å bøtte ned som om vi aldri skulle ha sett regn før og min dusj hjemme var nå forgjeves, jeg var like kald og våt igjen, bare noe renere enn før :)














Etter syv-toget var vi oppe hos Miriam og fikk 17. mai frokost, det smakte helt fantastisk godt, så all ære og takk til deg Helle!! <33

Etter det bar det på ny ned til byen, denne gangen for å overvære barnetoget og her har vi russen (meg og Miriam) med foreldre (Helle og pappa) tidlig på morgenen 17. mai. Her begynner jeg å bli noe overtrøtt ja :)








Russen gjorde seg synlige også i barnetoget med full fart og morro for unga :)










Så var det duket for leking med ungene på plassen uttafor Risørhuset og nå først begynte jeg å merke min søvnløshet for alvor, alt surra rundt i hodet mitt og det var vel bare flaks at jeg mestret min oppgave som protokollfører for å føre opp alle ungene som var innom, så de kunne være med i trekning etterpå:)

Og etter det var det klart for russetog!! <33





















Vel nede på torget kom vi oss ombord på Risør II, der Lene, årets russepresident, holdt russetalen og der Risørrussen anno 2008 fikk vist seg fram for siste gang :)




















Men det er ikke bare, bare å være russ heller. Man må regne med småungenes ville påfunn, og her var det Engebret, Bror og Merethe som hadde som sitt klare mål å få meg på Indre Havn for andre gang på ett døgn, dessverre for dem mislyktes forsøket, selv om det var et meget godt forsøk dere!! <33














Også da russetida nå var over, var det klart for eksamen og den siste innspurten på skolefronten, og avskjed med en flott gjeng som nå går hver til sitt. Dette ble markert med en avslutning med elever og lærere i aulaen på skolen :)

Avslutning med 3. klassene:



















Også var endelig sommerferien her og her har vi noen bilder fra Skjærgårds Music & Mission ute på Risøya i starten av juli <33

Skjærgårds Music & Mission 2008:












Konsert med DreamPilot :)













Karen og Rachel under konsertene ved hovedscenen fredags kveld :)















Og så var det duket for ett av sommeren og årets absolutte høydepunkt, nemlog UngUke på Hurdal. Her blei det en knall uke med masse sprell og mye fart og morro <33

Hurdal UngUke sommer 2008:


Her et bilde av Hurdals beste lag under teambuildinga, vel vi vant ikke, men still, vi var da det beste laget, eller hva?? <33
Team Winners er bra, Team Winners er best, når vi vinner så blir det fest!!! Vårt geniale heiarop!!! <333















En av aktivitene under teambuildinga var trekking av en ATV :) Se, så sterke vi var alle sammen <33



















Pendelhopping fikk vi også prøvd oss på i løpet av disse dagene :)























Og litt SingStar ble det også utover kvelden <33













Bruskassestabling var en annen av de mange aktiviteter vi fikk prøvd oss på <33










Jeg ser ut til å kose meg på leir som alltid <33










Tyrollertaubanen var også flittig i bruk <33






















Og det blei også mye tid til sosialt samvær og kos ute i lavvoen nede ved stranda. Her var det grilling av pinnebrød som stod på menyen <33


















Robbin tester ut om det funker å drikke kaffe gjennom min myggnetting :)














Også var det den årlige turen til Tusenfryd!! <33
Her er det Jostein og Cathrine som tester ut maten på Solgrillen :)












Jeg og Jostein måtte også ha oss sukkerspinn, det hører jo med til fornøyelsespark!! <33






















Kristine og Jasmine - de fødte golfstjerner <33













Padlekonkurransen slo godt an, både blant utøvere og tilskuere <33































Stine, Kristine og Sunniva :)














Goalballturnering fikk vi også gjennomført <33























Ingrid og Kari koser seg med paintball-spilling :)
















Også var det duket for avslutningsfesten med tre-rettersmiddag i spisesalen + framføring av teambuildingssanger, underholdning, diplom-utdeling, sosialt samvær og masse snop i Hammersborg <33























Så etter at UngUke var over for denne gang dro jeg og besøkte min farmor i hennes nye leilighet i Oslo. Hun hadde også besøk av sin danske barndomsvenninne Marianne og sammen tok vi tre en oppdagelsesferd på den nye operaen i Oslo :)
Marianne, farmor og meg på operataket sommer 2008:















Så var det klart for en ny tur til Nord-Vestlandet og Smøla, denne gangen visste min mormr om at jeg skulle komme, så denne gang var ikke overraskelsen like stor som den har vært ved tidligere anledninger, men gjensynsgleden var like stor som vanlig. Og det var godt og komme hit og få slappe skikkelig av etter en uke med lite søvn og full fart fra morgen til kveld. Her fikk jeg noen late dager med mye avslapning, sudoku- og kryssordløsing, gåturer rundt Gamleveien og fram og tilbake til butikken opptil flere ganger daglig + badetur til Greff og besøk av slekta <33
Smøla sommerferien 2008:























Søndag 20. juli dro jeg, pappa, Ulrikke og Ulrikkes venninne Erica til Sør Arena for å overvære Start mot Sandefjord, dessverre endte kampen med tap 1-2, men Start har fremdeles gode sjanser på opprykk og det er det som er det viktigste, vi tar nok men ny seier mot Kongssvinger allerede i kveld ska du se <33
Start-Sandefjord i Kristiansand søndag 20. juli:























Så, den 21. juli var Ulrikkes store dag. Nå fylte min kjære lille lillesøster hele 12 år og dette måtte jo feires med venner og kremkake!! <33 NAAMM!! <33
Ulrikke 12 år:
















I løpet av sommeren har det også blitt en hel del turer ut i skjæra, vi har så absolutt hatt en knall sommer i år, hvertfall i forhold til i fjor og dette må jo vi søringer benytte oss maks av. Men siden vår egen båt ikke er i brukbar stand, eller sjøsatt i år, må vi ty til gode, gjestfrie venner <33
På båttur i Risør & Tvedestrands skjærgård med Arvid, Inger Britt og Sondre:





































Og kommer vi oss ikke ut i skjæra så er jo bademulighetene mange likevel, her fra Mindalen sammen med mamma, pappa og Ida <33
Bading i Mindalen:


























Ja, sommeren i Risør er absolutt ikke å forakte <333
Sommer i Risør:






















Også fikk jeg meg en aldri så liten Frolandstur også, gitt. Besøkte Mona og hennes kjæreste Tommy + deres skjønne viltre pusekatt Moose :) Her blei det alt fra grilling, pizzaspising, bading, laaang svømmetur, shopping i Arendal og mye prat og morro. Hvertfall var det gøy å se på "Paradise Hotel" og ha fjortisshumor, eller hva Mona??? <33 Kommer til å savne deg når e flytter <33
Frolandsbesøk i juli 2008 hos Mona og Tommy:























Og dette er og i sannhet en fantastisk gjeng som jeg vil savne noe helt enormt til neste år!! <33
Grilling hos Håkon:




Rachel og Karen <33

















Maja og Håkon <33

















Håvard, Helene og Karoline "Kaja" <333

















Audun, Kristine og Håkon <33



Ja, ja, hva var det jeg sa, dette skulle ikke bli ett meterlangt blogginnlegg, eller hva???? Må vel bare bite i det sure eplet og innrømme at det løftet må dere se langt og lenge etter, jeg er rett og slett ikke en person som er egnet til å fatte meg i korthet og det viser vel bare at jeg må bli flinkere til å oppdatere bloggen jevnlig, sånn at dere slipper disse meterlange blogginnleggene i framtiden, he..he.. <33 har du lest helt ned hit, så si i fra, da skal du få en egen ærespris her på Ellinors blogg <33

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dette må jeg si var et omfattende blogginnlegg ;) Skal innrømme at jeg ikke leste alt, men jeg kom meg omsider ned til komentarene..

Igjen har du lagt ut det mindre pene bildet, men d e vel ikke så farlig her som på facebook.. Mistenker at det er færre som leser blogg nå om dagene ;)

Ellinor sa...

he..he.. <33 det er ikke verst bare det vil e si, kristine <33 ja, det er vel bare færre og færre som leser/oppdaterer disse bloggene nå om dagen, men for din skyld så ska e ta vekk dette bildet, siden du spør så pent, både her og på facebook, men da må e i samme slengen få sagt at e syns det var et fiint bilde av deg, jeg <33

ja, som nevnt, jeg er ikke en person som er egnet til å fatte meg i korthet, he..he.. <33 så, det betyr vel bare at enten må e gi opp blogginga, og det får e mæ av en eller annen grunn ikke til, eller så må e bare bli flinkere til å oppdatere jevnlig, he..he.. <33

Anonym sa...

Takk, Ellinor ;)

Synes d var et bra innlegg, men litt upraktisk at d e så langt kanskje? Holder me deg i å oppdatere litt oftere! Nå som vi drar så langt fra hverandre e d moro å få me seg litt om gamle venner ;)

Muligens bruken av bloggen blir hyppigere nå?? Facebook e liksom ikke helt på samme fortellernivået som bloggen ;)Likevel kan d jo hende av vi blir så opptatt me våre nye tilværelser, at d vil holde å treffe hverandre i feriene og heller bruke litt lengre tid på å snakke om hva vi har opplevd! Hvis d da tar for lang tid kan vi heller bli enige om andre metoder ;P

Haha, tror e har blitt smitta av d å IKKE fatte seg i korthet her Ellinor ;) Lenge siden e har skrevet en så lang kommentar :P

Anonym sa...

I want not agree on it. I think polite post. Expressly the title attracted me to be familiar with the unscathed story.