søndag 13. mai 2007

Tanker fra en 18-åring <3

Ja, da har e altså vært 18 år i en uke. Litt rart å tenke på egentlig, jeg er ikke så stor liksom. Mange innbiller seg nok at livet forandres drastisk akkurat i det klokka slår tolv natt til den store dagen, men det er jo ikke slik <3. Fremdeles er du jo den samme, merkelige og litt sprøe personen du var for nøyaktig ett minutt sida <3 om enn med kanskje litt mer å si enn før, med full mulighet til å sette ned foten hvis foreldrene dine tror de har noe å si om ditt liv =) du trenger ikke lenger spørre om lov til alt mulig rart og du merker at folk henvender seg mer og mer til deg når de spør om ting som angår deg og ditt liv, det er du som blir spurt om å skrive under på ting og tang, ikke mamma eller pappa, på en måte utrolig herlig og befriende, men samtidig litt skummelt, hvis det er ting du ikke helt vet hvordan du skal ta fatt på, har det alltid vært så greit å spørre mamma eller pappa til råds, du ser mer og mer at du må bli selvstendig og stå på egne bein, akkurat sånn som i den sangen til trond viggo torgersen (som jeg på tentamen nå til jul klarte å påstå var skrevet av halvdan sivertsen, ha..ha.. jeg kommer til å huske det for evig nå rachel =D=D) "tenke sjæl", der han synger om at du må løsrive deg fra gamlingene og begynne å tenke sjæl. Men, livet forandres ikke så drastisk og så fort som mange tror, det er ikke på et blunk, klokka er tolv, nå er du 18 og du må klare alt selv, det er jo en laaang prosess som foregår over tid, helt fra ten-årene og til den dagen du flytter ut og starter et liv på egen hånd :)

Nei, jeg er nok ikke stort forandra fra en uke siden, fremdeles er jeg merkelige, sære ellinor med mine mange sprø påfunn og tanker, fremdeles med de samme bekymringer og gleder, fremdeles med litt for mye å gjøre som jeg aldri får gjort =) men nå skal det visst spilles sims kommer en lillesøster og sier, så rapporten over mitt liv den siste uka får dere ha til gode, lover å oppdatere <3<3 god søndag ønskes dere alle sammen

3 kommentarer:

Rachel sa...

Ja det er godt du kan det nå, jeg mener HALFDAN SVERTSEN? Kan han skrive noe sånt?

Ellinor du vet at det er den sprø personen som har mange artige tanker og spørsmål som gjør deg til den fantastiske personen du er. Vær deg selv!! Det er det som gjelder :P

Ellinor sa...

he..he.. ja, du kan så si, skjønner ikke helt hvor e var i det øyeblikket der, nei =D takk for det, det er godt å høre, vet du :) nei, e kommer nok ikke til å forandre meg m d første jeg

Rachel sa...

Det er fint d. Vi trenger en Ellinor som deg :)