tirsdag 22. mai 2007

Kaos i mitt hode <3

Det aller første jeg må spørre meg selv om før jeg begynner på et nytt blogginnlegg er hvorfor i all verden e egentlig sitter her å skriver. Svaret er vel så enkelt som at det er mangel på arbeidslyst og effektivitet. Faktisk føles det ofte mye lettere å sette seg ned å skrive om alt en har gjort i stedet for å tenke på alt en burde gjøre. Akkurat nå for eksempel burde e vel egentlig heller ha prioritert å lese te sk-prøve i mårra, øve på piano te elevkonsert på torsdag og eventuelle andre ting som burde gjøres sånn rett før eksamen setter inn for fullt =)

Ja, ja, nok om det, da får e vel heller sette i gang og gi en liten oppdatering på hva som har skjedd siden sist i stedet for å sitte å gi meg selv dårlig samvittighet for ting e ikke klarer å motivere meg for å gjøre. Livet har nemlig vært ganske så travelt den siste uka. Vi kan jo for eksempel starte med søppelplukking tirsdag for en uke siden. To ting lærte e hvertfall av den affæren, at skoletur får man ikke gratis og at man aldri mer skal kaste søppel ut av vinduet! =) Det gav meg virkelig forståelsen av hvilket forbrukersamfunn vi lever i, det å gå å plukke opp papir, sneiper, colabokser, gamlee cd-plater og for ikke å glemme 30 kleshengere i en eneste mølje (eller hva Rachel, hi..hi.. <3) Nei, det er skammelig hva for slags natursvin det norske folk (inklusive meg selv) faktisk er! Så alle sammen, tenk på miljøet. Dette var min lille moralpreken i dag, hih..hih.. På onsdag feiret vi min fars 44-årsdag som egentlig var mandagen. Koselig det, familien samla for en gangs skyld og greier. Så var det på med bunaden og ut å gå i tog, på torsdag var det 17. mai og klart for hipp, hipp hurra og masse is og sjokolade. En drømmedag!! Både når det gjaldt vær og sosialt =) Jeg og Rachel kom oss til Tvedestrand på kvelden og vandret litt rundt i Tvedestrands gater, før vi tuslet opp til Maria K der vi hadde en aldeles fortreffelig kveld, med grilling, volleyball, kubbespill og mye prat =) Superkoselig =) <3 fredag var daffedag, men Miriam klarte da å få meg med en tur på Kast Loss på kvelden, bestilte pizza, koste oss og pratet før e tok en cola på hukken som avslutning på en koselig kveld. Også lørdag ble det byvandring for meg og Miriam, med pasta og kylling på brygga og vandring rundt om i byen med dagens høydepunkt som en trekulers kuleis på briwi tett etterfulgt av gåtur langs Solsiden og til Sagjordet og tilbake igjen. På kvelden var det samling hos Maria L, med is, frukt og godteri og med Sing-Star og flasketuten peker på + smakekonkurranse, kjempegøy. Søndag spiste jeg middag hos Haugers før det igjen bar en tur til Tvedestrand, denne gangen samlet vi oss hos Karen på bibelgruppe. =) også dette var en kjempekoselig kveld. =)

Og så var det rett tilbake på skolen igjen, med alt det innebærer av lekser og daglige gjøremål. Litt tungt å motivere seg etter en fantastisk langhelg, men når e får vite eksamen til torsdag får e håpe at motivasjonen vil skjerpes betraktelig oxo vil e jo kunne kose meg med slekt og konfirmasjon til min lillesøster på søndag (talen er ferdig, ohoi, nå er e stolt, endelig noe e har klart å få unnagjort, hi..hi..). Nei e skal ikke klage, e har det virkelig bra på alle måter for tiden, jeg har en fantastisk familie, supre venner og mye å fordrive tiden min med, kort og godt er livet virkelig bra for tida. Som et ordtak sier så må en ta vare på livet, det kommer nemlig ikke i reprise. Tenker man på det og gleder seg over de små tingene her i livet, vil alt bli så mye lettere. Riktignok har man alltids bekymringer og sorger, men ta vare på de gode minnene også. Dem er det nemlig mange av hvis en bare leter etter dem. Take care of yourself all of you, that's all I have to say.

Maiklemmer fra meg til alle sammen <3<3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det er bra du har noe å fordrive helgene med, ellinor! Motivasjonsproblemer er du ikke alene om. Det nærmer seg tross alt sommer og ferie ;)

Og så ønsker jeg deg masse lykke til i dag når du får vite om du kommer opp. vi krysser fingrene for at vi alle kommer opp i noe vi kan ;)

Ellinor sa...

ja, d e sant d, man har alltid nok å finne på, he..he.. <3 kom opp i skriftlig engelsk, jeg, egentlig helt okey nok, men hjem å lese, hjeeelp, ja, ja, lykke te m d du kom opp i du å (hvis du å kom opp vel å merke =) klemklem <3<3