torsdag 7. juni 2007

Sommer, sol, fri og avslapning <3

Da tenkte e at d va på tide å oppdatere litt igjen, selv om d bare blir færre og færre som oppdaterer og bruker blogg for tida, så vet e selv hvor gøy jeg synes det er når e ser en oppdatering på andres blogg <3

Og selv om dataen min er dum og ikke vil laste ned bilder sånn at dere igjen må ta til takke med reine tekstblogger som helt sikkert e kjempekjedelige å lese, he..he.. så oppdaterer jeg likevel =)

De siste ukene har vært travle som bare det. Som de fleste sikkert har skjønt kom jeg opp til skriftlig eksamen i engelsk og mesteparten av tiden har gått med til lesing, lesing, pugging, lesing, pugging og atter lesing. Men, som den rimelig avslappa personen jeg er, ha..ha.. tenker nok mange nå, har e nå klart å ta meg noen avbrekk i blant.

Fredag 25. mai tok jeg med meg min lillesøster på kino. Da så vi på Pirates of the Caribean - At Worlds End. Filmen var faktisk kjempebra, fordelen med at en film får dårlige kritikker på forhånd er at da har du ikke så veldig høye forventninger før du går på kino og da blir som regel filmen mye bedre enn det man først hadde trodd. Johnny Depp er nå en grunn i seg selv til at filmene bare blir geniale og at de er verdt å se <3.
Lørdag 26. mai fyltes huset med gjester og slekt fra fjern og nær. Utover dagen kom d stadig til flere og flere gjester som var klare for konfirmasjon på søndagen. Rundt middagsbordet den kvelden var vi hele 18 stykker, kjempekoselig.
Søndag 27. mai var en stor dag. Da var det duket for konfirmasjonsfeirning for min kjære lillesøster som plutselig har blitt så stor. Siri stod til konfirmasjon i Frikirken sammen med 4 andre konfirmanter og dagen ble en festdag uten like. Feiringen foregikk på Sørlandsporten etter at konfirmasjonsgudstjenesten var unnagjort (filmen som konfirmantene hadde stelt i stand var bare evig genial, den anbefales å se, he..he..). Kalkun, poteter og grønnsaker til middag og iskake til dessert slo godt an og konfirmanten strålte som en sol hele dagen, selv om solen på himmelen glimret med sitt fravær <3 Taler og underholdning var det ikke manko på, men det skulle vel bare mangle med en så flott konfirmant som fortjente hvert eneste godord hun fikk <3 Skal få lagt ut noen bilder fra denne flotte og minneverdige dagen så fort dataen min blir velvillig <3

Også var det tilbake til virkeligheten. Engelskbøkene var blitt godt gjemt bort hele helga til ære for konfirmanten, men nå ble de dratt fram igjen. Hele uka gikk unna i en røyk og så var det klart for helg igjen, helga før den store dagen <3 Denne helga hvor e nok egentlig burde ha sitte stuck og lest for harde livet endte vel opp med å bli reine ferien da lørdagen ble brukt til en aldri så liten tur til Porsgrunn og DownTown sammen med Mona, Olav og Miriam. Og på søndag klarte mamma, pappa, mormor og morfar på finurlig vis å få dratt meg med på akvariet i Risør, vel og merke med engelskboka under armen under hele oppholdet <3 for nå hadde den pliktoppfyllende skolejenta nemlig våknet. Og så kom mandag og den store og avgjørende dagen. Og så gikk det hele ganske så mye bedre enn jeg hadde forventet. Syntes egentlig det hele var ganske så oppskrytt. Det eneste som var helt på trynet grusomt var slutten hvor e måtte begynne å tolke dikt, det er noe e mildt sagt suger på, styrer alltid unna den type oppgaver i norsk, så da skjønner vel de aller fleste hvordan det utartet seg på engelsk, ha..ha.. men som sagt, det hele gikk veldig greit og så var det hjem og frihetsfølelsen begynte å synke innover meg. Hva skulle jeg vel ta meg til nå som jeg var fri fra eksamenslesing. Neida, dette var bare ett lite forsøk på litt ironi, nå var jeg nemlig veeeeldig klar for å slække'n helt. Tirsdag dro jeg på sommeravslutning med lokallaget i Blindeforbundet som jeg føler jeg egentlig har sviktet litt i d siste, men d e nå sånt som skjer når tida ikke strekker helt til <3 men det var bare kjempekoselig denne kvelden. Og i går, onsdag, dro vi til Maja på bibelstrikk <3 og nå i dag har jeg gjort meg ferdig med samfunnslæreprøve, så nå har sommeren satt inn for fullt.

Med dette vil jeg ønske alle sammen en riktig god sommer, nyt ferien og sola, ikke gjør som meg og sitt inne foran pc-en når sola steiker fra himmelen, he..he.. bad mye, spis masse is og ta'n helt rolig i sommersola og husk å smøre dere med solkrem, det har nemlig jeg glemt og det gjør ikke så behagelig på armen, he..he.. <3<3

GOD SOMMER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hehe lo litt av at du hadde engelskboka under armen når du var på akvariet. Fikk du bruk for den, eller ble det helst en dårligsamvittighetsbyrde du gikk å drasset på? Det er slik jeg gjør det å skjønner du ;)

God sommer Ellinor! Moro å lese dine oppdateringer selv uten bilder :)

Anonym sa...

helt ærlig så tok du meg nok litt på kornet der kristine, tar alltid med meg boka, men hvor mye som blir lest er jo en helt annen sak, he..he.. og god sommer til deg også <3

Rachel sa...

Det er et kjent fenomen det ellinor..:P
men nå kan jeg vel si at vi har fri?

Ellinor sa...

nå kan du trygt på få lov til å si at vi har fri vettu rachel, nå som skoledagene bare blir et eneste laaaaaaangt gjesp, eller hva, hi..hi.. <3