mandag 26. mars 2007

Tikk takk!

Så fikk også jeg tikken. Hi..hi.. Dette blir gøy, men det store spørsmålet er om folk ikke allerede vet d som er å vite. He..he.. Skal prøve å komme på noe bra:

1: Da jeg var tre år fant jeg ut at et artig prosjekt ville være å prøve å klatre opp på blomsterbordet. Det hele endte med at hele blomsterbordet datt over meg og all jorda i alle potteplantene fløt over og dekket brillene mine. Min kommentar til det hele var som følger: Jeg er død, det blei så sort nå =)

2. Fram til jeg var 4 år kunne jeg ikke fordra lyset på kjøkkenet hjemme hos oss. Jeg måtte stå i stummende mørke å hjelpe mamma med å bake vafler! He..he.. =)

3. Jeg er en godtemums og et matvrak uten like. Rekorden trur e var den gangen Judith (venninna til storesøsteren min) skulle sjekke ut hvor mye jeg kunne spise uten å bli stoppet. Det endte med et skolebrød på Stavelin, 5 brødskiver, en svær kopp med kakaoeggedosis og en 2-liter med is =)=) ellers har e oxo styrta 1 liter melk da e var på barnegospelfestival i Kragerø =) og en gang på vei til dyreparken i kristiansand drakk jeg så mye juice at jeg spydde rett i fanget på Ida (storesøsteren min). Stakkars =)

4. På leir med svaksynte ungdom på Huseby i Oslo en gang da jeg var 12-13 år skulle vi spille goalball, et spill der ingen ser noe som helst. Du får blindfolder foran øynene og det er lyd i ballen som en skal lytte etter. Ingen av de andre jentene hadde noe lyst te å prøve, så e meldte meg frivillig selv om e hadde nærmere 39 i feber. Det fikk konsekvenser for resten av spillerne. Da e skulle kaste ballen over banen hadde jeg så store febersmerter at e helt totalt mista retningssansen og smashet ballen inn i ryggen på medspilleren min 2 ganger på rad! Stakkars, han skjønte nok ikke helt hva som foregikk =)

5. En gang i 6. klasse syntes jeg så synd på en som gikk i klassen min fordi noen hadde kastet ørevarmerne hennes opp i søppeldunken. Det hele endte med at jeg stod på hodet opp i søppeldunken midt i skolegården for å hente de opp igjen =)

6. Jeg har et helt vanvittig godt sovehjerte. Et år på leir på Hurdal da vi sov i lavvoo begynte det å tordne midt på natten. Alle de andre hylte og skrålte og rømte inn på senteret igjen. Ute i lavvooen lå jeg fremdeles og sov som en stein. Et annet år hadde jeg fått beina på utsiden av lavvooen og da fant en del av guttene fra guttelavvooen ut at de skulle trekke meg og hele liggeunderlaget ut på plenen. Mens de andre jentene satt igjen inne i lavvooen og lo seg skakk i hjel lå jeg ute på plenen fortsatt sovende og i drømmeland =)=)

Men nå må jeg løpe. Må rekke pianotimen som begynner om 20 minutter =) Lover å prøve å få oppdatert litt mer i løpet av uka. Hei og hopp =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, så vittig! Hm.. sover du som en stein? det visste jeg ikke.. å, jo da, det visste jeg v e l d i g godt!=)
Men keg lurer på en ting, hvor blir det av all den maten og sjokoladen du spiser?

Ellinor sa...

he..he.. ja, den m sovehjertet va nok godt kjent for de aller fleste, =) nei, si d du, maten ramler kanskje rett ned i beina eller noe? he..he.. hadde vært interessant å vite <3